Hulpoproepsysteem

Voor wie is het hulpoproepsysteem bedoeld?

 

Voelt u zich in de thuissituatie niet meer veilig, omdat u in geval van nood mogelijk geen hulp in kunt roepen? Bijvoorbeeld in verband met de extra risico’s die u loopt vanwege uw lichamelijke of psychische situatie. Dan kan het hulpoproepsysteem uitkomst bieden.

Het gevoel van onveiligheid kan een reden zijn om u aan te melden bij een verpleeghuis. De aansluiting van een hulpoproepsysteem kan in een aantal gevallen voorkomen dat men vroegtijdig zijn zelfstandigheid moet opgeven.

De plaatsing van het hulpoproepsysteem kan een oplossing zijn voor langere of kortere periode. Iemand kan na een opname in verpleeg- of ziekenhuis sneller naar huis omdat er in de woonsituatie bij nood hulp geboden kan worden.

 

 

Hoe werkt het hulpoproepsysteem?

Telefoonaansluiting

Het alarmsysteem wordt aangesloten op een goedwerkende telefoonaansluiting.

 

Alarm: druk op de zender

In geval van nood drukt u op de knop van de zender. U zet dan het alarm in werking.

 

Spreek-/luisterverbinding

Als de meldbank de alarmmelding heeft ontvangen, kan de telefoniste rechtstreeks met u praten via de ontvangsteenheid. Dit heet een spreek-/luisterverbinding. De telefoniste zal u vragen wat er aan de hand is.

 

Inzet van hulp

Er is een professioneel team 24 uur per dag beschikbaar voor de hulpoproepen. U bent in noodsituaties dus altijd verzekerd van goede en snelle hulp.

 

Sleutel

Om bij u binnen te kunnen komen bij een calamiteit moet er een sleutel beschikbaar zijn. Er wordt daarom een kluisje bij uw voordeur geplaatst waar de sleutel in wordt gehangen.

 

 

Wat moet u betalen voor het hulpoproepsysteem?

Tarieven

Oosterlengte probeert de tarieven zo laag mogelijk te houden.

Van Oosterlengte ontvangt u één keer per maand een nota met een acceptgirokaart, waarmee u het verschuldigde bedrag kunt betalen. Het is mogelijk om het bedrag automatisch af te laten schrijven.

Dit laatste heeft onze voorkeur omdat dit zowel voor u als voor ons kostenbesparend werkt.

De huur gaat in op de datum van plaatsing en is voor onbepaalde tijd.

Oosterlengte is en blijft eigenaar van het hulpoproepsysteem.

 

 

Voorbeelden waarvoor u het HOS kunt gebruiken

Het HOS kan worden gebruikt voor de volgende gevallen:

• Vallen
• Acuut geval van nood (bijvoorbeeld ontregelde diabetes)
• Ziek voelen met acute hulpvraag
• Cliënten met een acute hulpvraag (medische hulpmiddelen)

 

U wilt graag meer weten over het hulpoproepsysteem?

Onze medewerkers staan u graag te woord. U kunt van 9.00 – 17.00 uur meer informatie krijgen over het hulpoproepsysteem. Neem dan contact op met: Tel (0597) 471729