Oosterlengte is gecertificeerd voor het bieden van lichamelijke en psychogeriatrische verpleeghuiszorg, eerstelijnsverblijf en geriatrische revalidatiezorg. Oosterlengte voldoet aan de eisen gesteld in het kwaliteitsmanagementsysteem norm NEN-EN 15224:2012. Dit houdt in dat wij voortdurend werken aan het verbeteren van onze zorg en dienstverlening. Een onafhankelijk onderzoeksinstituut onderzoekt hiervoor jaarlijks de kwaliteit die wij bieden.
Op de website Zorgkaart Nederland vindt u over elke afzonderlijke locatie van Oosterlengtemet beoordelingen door cliënten. U kunt hier zelf ook een waardering achterlaten.
Wensen en klachten
Heeft u wensen of bent u niet tevreden over de bejegening door onze medewerkers of over onze zorg of dienstverlening? Laat het ons weten! U kunt ook iemand anders vragen om dit namens u over te brengen. Wij kijken in overleg met u hoe we aan uw wens of onvrede tegemoet kunnen komen. Wij zien uw wens of klacht bovendien als een kans om onze kwaliteit te verbeteren. Oosterlengte behandelt alle wensen en klachten vertrouwelijk en zorgvuldig. Er is een folder over hoe wij omgaan met klachten. Deze folder is te vinden bij de recepties van de locaties. Via onderstaande link komt u bij een stroomschema waarin relevante informatie over de klachtbehandeling van/namens cliënten bij Oosterlengte staat vermeld. Verder hebben wij onze uitgebreide klachtenregeling vastgelegd in de link Klachtenregeling Cliënten Oosterlengte. Deze kunt u hier onder downloaden.
Wat kunt u doen als u een klacht heeft?
U kunt uw klacht op verschillende manieren kenbaar maken:
- U kunt rechtstreeks contact opnemen met de betrokken medewerker of leidinggevende.
- U kunt contact opnemen met de Klachtenfunctionaris Cliënten. Dat kan telefonisch, per e-mail of schriftelijk.
- U kunt het digitale klachtenformulier invullen.
De klachtenfunctionaris cliënten van Oosterlengte is Sua van der Molen. Haar contactgegevens zijn:
Sua van der Molen
0597 471700 (ma, di, wo)
svdmolen@oosterlengte.nl.
Onafhankelijke ondersteuning
Cliënten met een indicatie vanuit de WLZ (Wet Langdurige Zorg) kunnen via de klachtenfunctionaris cliënten ook een beroep doen op een onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon.
Zij kunnen ook rechtstreeks contact opnemen met een onafhankelijk cliëntvertrouwenspersoon. Informatie hierover is te vinden op:
Cliëntondersteuning bij onvrijwillige zorg
Ontvangt u onvrijwillige zorg volgens de Wet zorg en dwang (Wzd)? Dan heeft u sinds 1 januari 2020 recht op ondersteuning van een cliëntenvertrouwenspersoon Onvrijwillige Zorg.
Een cliëntenvertrouwenspersoon is volledig onafhankelijk. Zij staat naast u – of uw vertegenwoordiger – om mee te denken, te adviseren en u te ondersteunen. U kunt hen gerust benaderen met al uw vragen.
Wat is onvrijwillige zorg?
Onvrijwillige zorg is zorg waar u het niet mee eens bent of waar u zich tegen verzet. Dat kan bijvoorbeeld gaan over begeleiding, verzorging, verpleging of behandeling.
Voorbeelden:
- U moet medicijnen innemen terwijl u dat niet wilt.
- U moet een dieet volgen of mag bepaalde voeding niet eten terwijl u dat juist graag wilt.
- U wilt ’s avonds of ’s nachts zonder begeleiding de afdeling verlaten om een wandeling te maken.
- U wilt zelf naar de supermarkt of het dorp gaan terwijl dat te onveilig wordt gevonden.
Kortom: onvrijwillige zorg betekent dat er iets wordt gedaan waar u niet mee instemt, óf dat iets wordt beperkt wat u juist wél wilt doen.
Wat een cliëntenvertrouwenspersoon voor u kan doen
- U helpen om helder te krijgen wat precies uw vraag of probleem is.
- U ondersteunen bij gesprekken met zorgverleners: helpen met de voorbereiding, aanwezig zijn bij het gesprek en meedenken over oplossingen.
- U helpen bij het opstellen van brieven of e-mails.
- U begeleiden bij het indienen en volgen van een eventuele klachtenprocedure.
- Ook als medewerker kunt u contact opnemen met de cliëntenvertrouwenspersonen voor advies of vragen over een situatie.
Onze cliëntenvertrouwenspersonen Onvrijwillige Zorg
Tamara Hoonakker
📞 06-82583673 of 085-4874012 (algemeen nummer)
📧 tamarahoonakker@stemgever.nl
Joyce de Jonge
📞 06-13960055 of 085-4874012 (algemeen nummer)
📧 joycedejonge@stemgever.nl
Kwaliteitsbeeld
Het kwaliteitsbeeld is een terugblik op de behaalde resultaten en een vooruitblik op de beoogde doelen op het gebied van kwaliteit van zorg.

Meer dan alleen zorg
Oosterlengte streeft ernaar om een zorgzame werkgever te zijn. We hebben oog voor mens, maatschappij en milieu.