Hulpoproepsysteem

De wensen van onze cliënten staan voorop. Zij houden zelf regie over hun leven. Wat mensen zelf kunnen en willen, blijven ze zelf doen. Wij nemen cliënten pas dingen uit handen als ze dit zelf aangeven.”

Chantal Koudenburg, wijkverpleegkundige Pekela Buiten.

Oosterlengte besteedt per 1 februari 2024 het hulpoproepsysteem (HOS) uit aan Altide. 

Hulpoproepsysteem

Een hulpoproepsysteem, ook wel bekend als personenalarmering, vergroot uw gevoel van veiligheid. In geval van nood kunt u op een gemakkelijke manier snelle en professionele hulp inroepen. Dat is fijn wanneer er niet altijd iemand anders bij u thuis aanwezig is.

Een hulpoproepsysteem kan een oplossing zijn voor langere of kortere periode. Iemand kan na een opname in verpleeg- of ziekenhuis sneller naar huis, omdat er in de woonsituatie bij nood hulp geboden kan worden.

Bij het hulpoproepsysteem krijgt u thuis een alarmeringskastje en een lichte, draadloze alarmeringsknop die u om de hals of pols kunt dragen. Indien u op dit knopje drukt, wordt u gebeld door Altide en wordt er gekeken of de thuiszorg (of een bekende, indien u dit heeft aangegeven) naar u toe moet komen.

Voor alle vragen over het hebben van een hulpoproepsysteem verwijzen wij u door naar de website of klantenservice van Altide. Dit kan via de website van Altide of telefonisch via 088-9800953. Ook kunt u mailen naar pa@altide.nl.


Centrale kluis bestelformulier Altide



Wat speelt er bij Oosterlengte en waar we trots op zijn.

Meer dan alleen zorg

Bij Oosterlengte willen we meer dan alleen zorgen. We hebben oog voor wat jij nodig hebt.

Meer over Oosterlengte